Vernieuwde website en Facebook pagina De Westereender

DE WESTEREEN – U heeft hem momenteel in de hand, onze unieke Westereender. Uniek, omdat we voor het eerst in de geschiedenis van De Westereender een krant uitgeven van maar liefst 56 pagina’s.

Om u nog meer service te bieden, is er vanaf vandaag een nieuwe website ontwikkeld door WakkerMedia. Ook zijn we op voortaan te vinden op Facebook. Tijden veranderen. De Westereender gaat uiteraard mee, maar blijft de gezellige krant vol positief nieuws.

De Westereender is uniek in de regio om zijn inhoud. Maandelijks lezen meer dan 50.000-100.000 mensen onze krant. Steeds vaker wordt er ook online gezocht naar nieuws. “Onze website was verouderd, aan verandering toe”, vertelt uitgever Pieter Jan Heidstra van Heidstra Media. “Vanaf het moment dat wij De Westereender uitgeven was het besef, dat we mee moeten gaan in de tijd. Wij zijn echter niet direct van de snelle veranderingen, we willen alles goed doen. Daarom hebben we ons eerst volledig gericht op de krant. Een krant, die met steeds meer enthousiasme bij de lezers wordt ontvangen. We vonden het nu tijd om onze lezers en ook adverteerders nog meer te bieden.”

www.westereender.nl
Voortaan is al het nieuws ook te vinden op www.westereender.nl. Bij de keuze voor een vernieuwde website speelt ook de gedachte mee om oudinwoners van deze regio de verhalen te blijven bieden. “We willen laten zien dat onze regio leeft. Het is toch heel mooi dat je niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland nog de verhalen en ontwikkelingen uit je eigen regio kunt lezen. Misschien maakt het iets los, waar ook onze redactie in de toekomst nog iets mee kan”, aldus Pieter Jan.

Social media
Wie op Facebook zoekt naar ‘De Westereender’ kan het social mediakanaal niet missen. “Het is zeker mogelijk dat we in de toekomst nog meer gaan delen op social media, maar eerst gaan we ons richten op Facebook”, knikt Pieter Jan. “We willen vooral de jeugd meer betrekken bij onze krant, maar ook in het algemeen bij de regio. We hebben voor onze Facebookpagina dan ook een jongere beheerder gevonden, die interactief bezig zal zijn. Het is niet onze intentie om daarbij negatieve kritieken te leveren op de maatschappij, maar om op een open en positieve wijze zaken aandacht te geven, die leven in het grote verspreidingsgebied.”

Eer en uitdaging
Douwe Hoogeveen van WakkerMedia, een van de bedrijven uit het bedrijvencomplex De Fogelsang in De Westereen, heeft voor De Westereender het nieuwe concept ontwikkeld wat betreft de website en zal dit, uiteraard samen met Heidstra Media, ook gaan beheren. “Ik ben het met Pieter Jan eens dat er een nieuwe actievere site moet komen. Wij gaan de mensen veel meer prikkelen om hier ook een kijkje te nemen. Een website is niet alleen belangrijk voor de lezers, maar ook voor onze adverteerders. We willen de adverteerders de ruimte geven om ook mee te doen in het veranderende plaatje. Persoonlijk vind ik dat De Westereender zich inmiddels uitstekend heeft ontwikkeld. Dat wij daar als bedrijf op deze wijze een bijdrage aan mogen leveren vinden we een eer en enorme uitdaging.”

WakkerMedia
WakkerMedia is sinds 2016 gevestigd in De Westereen. Douwe Hoogeveen: “Het contact met de klant begint altijd met een goed gesprek. We moeten weten wat we aan elkaar hebben en ik wil ook duidelijk maken wat onze klanten van ons mogen verwachten. WakkerMedia werkt nauw samen met diverse professionals uit de multimediasector, die elk een unieke en eigen kijk op functionaliteit, vormgeving en inhoud hebben. Hierdoor zorgen we gezamenlijk voor het beste eindresultaat voor u als klant. Niet alleen als uitvoerende partij, maar ook als mee denkende en adviserende partij, zoals blijkt uit de samenwerking tussen De Westereender en WakkerMedia.”

Kennis uit eigen regio
Ook Pieter Jan Heidstra is blij met de samenwerking: “We willen met De Westereender de kracht en veelzijdigheid van de regio tonen. Daarom zoeken wij oplossingen ook in de eigen regio, zoals nu bij WakkerMedia.”